Firmy też chcą grupowo

Bum na serwisy zakupów grupowych przenosi się także na sektor B2B. Od wczoraj firmy i przedsiębiorstwa mogą korzystać z oxeo.pl - serwisu zakupów grupowych stworzonego wyłącznie dla firm i przedsiębiorstw.

Od uruchomienia w Polsce portalu Groupon minęły prawie 2 lata. W tym czasie powstało ponad 100 serwisów, które podzieliły między siebie rynek konsumencki. Największe z nich (wg. badania Megapanel za październik 2011, publikacja 21 grudnia 2011 ) to Groupon z liczbą blisko 3,5 mln użytkowników, Citeam z liczbą 2,17 mln użytkowników oraz Gruper z liczbą 1,58 mln użytkowników. Część serwisów zniknęła z rynku, a część została przejęta przez silniejszych graczy, co świadczy zarówno o dynamice rynku, jak i dużej konkurencji. Inna sytuacja panuje na rynku serwisów zakupów grupowych dla firm, gdzie właśnie wystartował serwis - oxeo.pl.

Oxeo.pl różni się od innych serwisów zarówno w obszarze doboru, jak i prezentacji ofert. Ogłoszenia publikowane na oxeo.pl są dobierane pod kątem potrzeb użytkowników serwisu – mikro, małych i średnich firm i podzielone na kategorie, a nie wg lokalizacji usługi. Dzięki temu rozwiązaniu użytkownicy łatwiej odszukają interesujące oferty i będą mogli otrzymywać tylko te, które leżą w ich zainteresowaniu.

Rynek usług dla firm, sprzedaży produktów dla nich dedykowanych już dawno przestał być rynkiem lokalnym. Przyspieszył to zarówno rozwój środków transportu, jak i Internetu. Nasze badania potwierdziły, że firmy chcą kupować taniej, niekoniecznie blisko swojej siedziby, dlatego wprowadziliśmy podział ofert na kategorie, a nie na region. To nas różni od innych serwisów – mówi Agnieszka Wierzbicka, kierownik portalu oxeo.pl. Tak naprawdę jesteśmy kanałem, który umożliwia firmom promować swoje produkty czy usługi, sprzedawać i jednocześnie kupować od innych okazjonalne oferty. Chcę tutaj jednak podkreślić, że bardzo dokładnie weryfikujemy partnerów – mamy tylko sprawdzone oferty – podkreśla Wierzbicka.

Na świecie funkcjonuje tylko kilkanaście liczących się serwisów zakupów grupowych dla firm. Wynika z tego, że rynek zakupów grupowych b2b jest dużo trudniejszy niż rynek konsumencki. Najbardziej popularne zagraniczne serwisy to BizyDeal, HuddleBuy, GroupPrice i RapidBuyr. Jak zapowiada Agnieszka Wierzbicka - oxeo.pl, do końca roku chce pozyskać 100 tys. użytkowników.

Wejściu oxeo.pl na rynek towarzyszy szeroka kampania reklamowa w mediach branżowych, fachowych i google oraz promocja w serwisie goldenline.pl. Za zakup mediów odpowiada oan, działania PR prowadzi 4Effect PR.